söndag 15 maj 2011

"Göra färdigt-maraton!"

Nu är verkligen råttet mågat! Nu väller det över i mina lådor med nästan färdiga projekt! Två stora lådor sprängfyllda av nästan färdiga gosedjur, vantar utan tummar, små babykoftor som bara ska sys ihop, omonterade broderier och en massa annat påbörjat. Därför börjar nu mitt "göra färdigt-maraton".

Först ut blev ett par dockmössor. Det tog väl sådär en tio minuter att få dem färdiga, men av någon anledning har de blivit liggande. Jennie Olsson i ett nötskal! När jag ser resultatet av ett arbete är liksom det roliga slut, och de sista trådarna blir aldrig fästa, byxor blir inte fållade och knappar blir inte fastsydda. Nu ska det som sagt dock göras färdigt. Nu ska jag (kanske) inte påbörja något nytt projekt förrän jag färdigställt minst ett från mina sprängfyllda maratonlådor.

Maratonprojekt 1: Stickad dockmössa.


Maratonprojekt 2: Stickad dockmössa.


Maratonprojekt 3: Rosa stickade babytofflor.


Maratonprojekt 4: Blå stickade babytofflor.


Maratonprojekt 5: Rosa stickade tubsockor till baby.

1 kommentar:

  1. Maratonprojekt nr 4:Blå stickade babytofflor tycker jag är jätte mysiga. Var får jag tag i detta mönstret någonstans.

    Mvh Mia

    SvaraRadera