tisdag 5 juli 2011

Pimpad husvagn!

Jag trodde jag skulle trilla av stolen när min pappa en morgon ringer och säger att han köpt en husvagn. En gammal husvagn dessutom, för 3500:-. "Nu har det snurrat om riktigt för karl´n" tänkte jag, för är det något mina föräldrar aldrig skulle göra är det att åka på husvagnssemester. När han sedan förklarade att han tänkte att vi kunde ha den att bo i medan vi bygger klart vår fjällstuga klarnade allting. Det var ju en strålande idé! Då slipper vi trängas mitt i byggnationerna, eller hyra stuga.

Men för 3500:- hade jag inte så särskilt stora förväntningar på denna husvagn. Glatt överraskad blev jag dock, för den var ju riktigt mysig. Fast lite trist med sina bruna dynor och kissgula gardiner. Dags att pimpa husvagn!!!

Jag beställde genast lite tyger i Stoff och Stil och har idag suttit och sytt medan min käre far passat småkottarna. Det var riktigt kul, och så här blev det:


Så här såg husvagnen ut innan jag gick lös på den med nål och tråd:

Nu har jag sytt nya dynor, nya gardiner och lite nya fräscha kuddar och håll med om att den blev ljusare och trevligare. Till och med min campingvägrande mamma var sugen på att sova i husvagn...




6 kommentarer:

  1. Vilken skillnad! Vem skulle inte vilja bo där nu =D...ni får helt enkelt tränga ihop er! Finns det hjärterum finns det stjärterum ;P
    Vad fort det går när du kommer på ett projekt! Bra jobbat!

    //Kram frpn Pernilla

    SvaraRadera
  2. du är helt vansinnigt duktig jennie! är så sjukt imponerad!!! det blev verkligen supermysigt!!!! =)

    SvaraRadera
  3. Det där blev ju superfresch!

    Jag vill också ha en husvagn att pimpa! Jag vill ha en egen husvagn att åka på festivaler med dessutom. Jag kanske borde skaffa körkort och bil först... det kan ju vara en ide :D

    SvaraRadera
  4. Haha Teresa. Husvagnar har ju en konstig förmåga att stå ganska stilla utan bil och körkort.

    SvaraRadera
  5. Fint det blev! Håller också på att pimpa vår husvagn som står oanvänd på tomten. Dock tar mina projekt oftast väldigt lång tid. Hur hinner du med allt så snabbt?

    SvaraRadera
  6. Har haft husvagn sen 80-talet....Men herrejisses va´ kul att se pimpade husvagnar. Jättefint, fräscht och genomtänkt - bra jobbat!
    Nu blir man sugen att skaffa en resevagn.... :)

    Lena

    SvaraRadera