lördag 25 juni 2011

Fyraåringen funderar...

Efter att Nils varit så duktig och snäll och väntat på mamma när jag var hos tandläkaren tog vi en sväng på stan. Nils ville titta på leksaker. När vi skulle gå gick vi förbi en jättehink med vattenballonger som jag tänkte skulle vara kul för honom att prova nu när det börja bli lite varmare. I den långa kön till kassan tänkte jag förklara för honom vad en vattenballong var för något. Vet du? sa jag, den här ballongen fyller man inte med luft. Vad tror du man fyller den med? Jag visade honom en bild på förpackningen där de höll på att fylla ballongen med en vattenkran och trodde att han genast skulle se att det var vatten. Jaaa! skrek han. Senap!!!

1 kommentar:

  1. Pernilla Carlström27 juni 2011 kl. 18:44

    ja och senap blev det i ballongerna förstås?! ;O)... Kram från Pernilla

    SvaraRadera