söndag 30 oktober 2011

Godispåse = Godisskål!

En virkad godispåse, som blir en skål!
Perfekt gå-bort-present, då personen som får den kan öppna, ställa fram och bjussa på lite godsaker på en gång! =)




Virkad i bomullssnöre, virknål nr 4,5.
Virka 4 lm och slut dem till en ring med en sm i första lm.
1. 6 fm om ringen.
2. 2 fm i varje m.
3. (1 fm, 2 fm i samma m) 6 ggr.
4. (2 fm, 2 fm i samma m) 6 ggr.
5. (3 fm, 2 fm i samma m) 6 ggr.
6. (4 fm, 2 fm i samma m) 6 ggr.
7. (5 fm, 2 fm i samma m) 6 ggr.
8. Ett varv fm med nedtag i yttre mb.
9-15. 7 varv fm.
16. Ett varv st.
17-18. 2 varv fm.

Trä ett band genom st.
Fyll med sega råttor, polkagrisar, punchpraliner, kolaremmar, hallonbåtar, gelehallon, klubbor, mintchoklad, toblerone och en massa annat gott och kom hem till mig på besök!!!

Ha det så gott alla!!!

3 kommentarer:

  1. Vilken festlig idé! Denna ska jag verkligen göra! Var köpte du ditt bomullssnöre? Jag kan tänka mitt att det kanske finns på Panduro Hobby.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag virkat den lilla skålen! Den blev väldigt söt, men mindre än jag trodde den skulle bli (= mer godis kvar till mig). Tack för det fina mönstret! Jag har länkat ditt mönster till Ravelry så att fler kan upptäcka det och glädjas :)

    SvaraRadera