tisdag 20 mars 2012

En väldigt rosa mössa!

Nu har lilltjejen fått en ny mössa. rosa såklart. Så länge hon inte är stor nog att protestera så kan jag inte låta bli att göra hennes saker rosa.=) Så tänkte jag när jag satte igång att sticka denna lite annorlunda mössa till henne. När den så blev klar och jag, glad i hågen ville prova den på henne utbrister hon: "Neej! Bruuun!"
-Jaha, så var det slut på det roliga. Nu vet hon minsann vad hon vill. Men brun, av alla underbara färger som finns? ...brun?





Mössan är stickad av ett garn som heter Toy Story. Ett akrylgarn med små skumgummifigurer fastsatta här och var.
Så här gjorde jag:
Lägg upp 90 maskor på rundstickor nummer 4.
Sticka 10 varv resår: 2 rm, 1 am.
Sticka slätstickning tills arbetet är ca 25 cm.
Börja intagningen så här:
(8 m, 2 m ihop) 10 ggr
Två enkla varv.
(7 m, 2 m ihop) 10 ggr
Ett enkelt varv.
(6 m, 2 m ihop)10 ggr
Ett enkelt varv
(5 m, 2 m ihop) 10 ggr
Ett enkelt varv.
(4 m, 2 m ihop) 10 ggr
(3 m, 2 m ihop) 10 ggr
(2 m, 2 m ihop) 10 ggr
(1 m, 2 m ihop) 10 ggr
(2 m ihop) varvet ut.
Klipp av och dra tråden genom resterande m. Fäst.

3 kommentarer: