onsdag 7 november 2012

Chockrosa mössor - del 2.

Har fortsatt att virka mössor i mitt chockrosa garn idag.
Jag använde även här ett garn som heter Veronica Bulky- Phosphoric Pink från Ice yarns, och Svart Molly från Järbo. Virknål 5 1/2. Jag behövde ett nystan av varje färg.


Ersätt första stolpen i varje varv med 3 lm. Avsluta varven med en sm.

Virka 3 lm och slut dem till en ring med 1 sm i första lm.
1. 6 fm i ringen.
2. (2 st i samma m, 3 st i samma m) 3 ggr.
3. 2 st i varje m varvet ut.
4. (2 st, 2 st i samma m) 10 ggr.
5. (3 st, 2 st i samma m) 10 ggr.
6. Virka 1 varv fm och öka 4 m jämt fördelade på varvet. (=54 m på varvet)
7. (1 st, 2 fm, 1 st, 2 dst) 9 ggr.
8. Byt till svart garn. (1 st, 2 dst, 1 st, 2 fm) 9 ggr.
9. Byt till rosa garn och virka enl. varv 7.
10-15. Upprepa varv 8-9.
16. Byt till svart garn. (1 fm, 2 st i samma m, 2 st i samma m, 3 fm) 9 ggr.

1 kommentar:

  1. kram på dig! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den på facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du skriver så bra.

    /Lina

    kram <3

    SvaraRadera