måndag 28 mars 2011

-Vi målar en tupp till pappa!

När pappa fyller år är det klart att han ska få presenter! Lille treåringen visste precis vad pappa ville ha. "Vi köper en tupp på loppis och målar den!" Sagt och gjort, vi köpte en tupp på NBC (världens bästa loppis, i Gottne) och så fick han måla den. Visst blev den vacker! Knappt var han klar förrän han skulle ringa till pappa på jobbet. "-Nu har jag målat din tupp färdig. Du får öppna paketet när du kommer hem, men du får inte ta på den för färgen har nog inte torkat!" Ja, det är en överraskningarnas man min lille son!


Jag gör till vardags en hel del bakverk; bakelser och tårtor har jag kartongvis av här hemma. Men jag tror att jag hädanefter håller mig till virkade bakverk. Jag gjorde i alla fall ett försök tillsammans med barnen att göra en tårta till min man på hans födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar