måndag 27 augusti 2012

Julsnaps!

Tiden rusar iväg och innan man vet ordet av kommer jultomten och knackar på dörren! Fast jag gärna överlåter åt någon annan att dricka upp innehållet i snapsglasen tycker jag att de blev mycket roligare med lite virkade kläder.

Så här virkar du in dina snapsglas:
Virka lm lika långt som omkretsen på dina glas. Antalet m ska vara delbart med 3.
Slut lm-kedjan till en ring med en sm.
1. Virka 1 varv fm.
2. 3 lm = 1:a st + 2 st i samma m, *hoppa över 2 m, 3 st i samma m*. Upprepa från * till * varvet ut. Avsluta med  1 sm.
3-6. Virka 3 st mellan varje stolpgrupp. Ersätt 1:a st i varje varv med 3 lm och vsluta varven med 1 sm.
7. 1 varv fm.

5 kommentarer:

  1. Snygga glas. Idag bläddrade jag lite i din nya bok. Den är verkligen snygg. Jag såg att du ändrat från garnet Soft Cotton till 8/4 på väskan. Kan det ha varit för att jag tyckte den blev för tung? Detta blir säkert bättre. Grattis än en gång för bok utgivningen. Eva.
    PS. Det var i bokhandeln i stan jag hittade din bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker den blev bättre i 8/4. =). Jättebra med provvirkare som tycker till då man ibland kan bli lite hemmablind. =)Ha det bra! Jennie

      Radera
  2. Hej!
    Det var inte lätt att få tag på din nya bok om man vill beställa den. Slut på bokförlaget fick jag till svar. Men väldigt roligt att den är så populär :) Hoppas den kommer snart igen.
    //Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, det låter konstigt... Maila mig om du inte får tag på den så ska jag fixa det åt dig! Ha det gott! Jennie

      Radera
    2. Hej!
      Nu har jag gjort ett försök till att beställa boken :)
      //Lina

      Radera