söndag 31 juli 2011

Maratonkuddar!

Tillbaka till mina maratonprojekt! Nu hittade jag några halvfärdiga kuddar som behövde färdigställas. De två stora är broderade och de två små är tryckta. Dessa började jag göra för många år sedan, men har liksom inte känt för att göra dem färdiga. Nu får jag i alla fall plocka upp dem ut "göra färdigt"-lådan!
Maratonprojekt 11 och 12:
Att trycka på textil behöver inte alls vara särskilt svårt. Här använde jag mig av helt vanlig självhäftande bokplast som jag ritade ut mönstret på. Med en skalpell skar jag sedan ut motivet och klistrade fast det på tyget. För att "dutta" på färgen använde jag en vanlig tvättsvamp.
Prova!

1 kommentar:

  1. Vilka snygga kuddar!! Kanskse ska ta mig en titt i ditt lager, och se om jag hittar några snygga soffkuddar jag kan köpa:-) Behöver piffa upp min gammsoffa lite:-P

    Kul att att du är med i min länktävling. Du ligger redan bra till;-)
    Kram!

    SvaraRadera