tisdag 19 juli 2011

Tävling!

Var med och tävla!!!


Eftersom jag själv älskar att tävla måste jag såklart ha en liten tävling!
Du kan vinna en förpackning med garnnystan i miniformat. Perfekt för amigurumi-virkning.

Allt du behöver göra är att skriva en kommentar till detta inlägg, med ditt bästa pysseltips, då är du med och tävlar. Om du dessutom gillar detta på Facebook och länkar till min blogg ökar dina vinstchanser. Enkelt va?! Glöm inte att skriva i kommentaren om du länkar/gillar!.

Tävlingen pågår till och med 31 juli 2011.
Lycka till!

16 kommentarer:

  1. Pernilla Carlström19 juli 2011 kl. 22:26

    Jag gilla detta på facebook =D...och länkat...och här kommer mitt tips!

    Mitt bästa pysseltips är att måla och limma stenar tlls små djur. Sedan ställer man ut dem i trädgården på ställen där de inte förväntas vara!

    Ett roligt pyssel medan man håller på samtidigt som det är roligt att överraska andra när de vandrar i trädgården.
    //Pernilla C

    SvaraRadera
  2. Först och främst,vilken trevlig blogg! =)

    Jag älskar shabby chic stilen och brukar gå på loppisar och röda korset och leta träramar, små hyllor och andra träsaker. Dessa målar jag vita,sen när färgen torkat, slipar jag bort en del av färgen och får fram ett slitet utseende. Blir riktigt snyggt och billigt (jämför med att köpa färdigt)

    mobergo@msn.com

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att pyssla och skulle jättegärna vilja vinna det där!

    Mina bästa pysseltips:
    1. Plocka stenar i form av hjärtan, måla, lacka och lägg på en gravplats.
    2. Skriv ut en massa fina bilder på nätet och gör egen tavelvägg.
    3. Gör något snyggt mönster eller citat i photoshop, skriv ut och rama in.
    4. Dekorera ljusen med rub-ons eller ljusfärg.
    5. Snygga till tändsticksasken med fint papper och dekorationer.
    6. Scrappa en gästbok.
    7. Gör egna grattiskort.
    8. Måla en egen tavla. Det behöver man inte vara konstnär för att göra!
    9. Köp ett snyggt tyg och spänn upp på en ram av reglar. En snygg tavla!
    10. Sy egna kuddar.

    Det blev tio tips. :) har tipsat på Facebook dessutom.

    SvaraRadera
  4. Mitt bästa tips som alla kan göra är att piffa upp trista brickor, skålar eller fat med servett decoupage!
    Allt som behövs är lack, pensel och de fina servetter man har liggandes i skåpet hemma!

    /Johanna@backbone.se

    SvaraRadera
  5. Klart man vill vara med ! Har virkat en del amis o dessa smånystan är ju för söta! Jag gör julgranar av gamla tjocka veckotidningar,typ Amelia lr nåt liknande, sprayar på lim och häller på glitter!Perfekt pyssel för familjen.
    poccahontas_69@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Länkat: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/july/minigarn.html

    Bästa pysseltipset? Adventskalendrar till vänner t.ex. kanonbra och uppskattat

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  7. hej har oxå en pyssel blogg om du vill testa det jag håller med på så kan du gå in på http://nellies-parldjur.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Hej. Pyssla är kul och mitt allra bästa tips är att pyssel i alla former med barnen är det roligaste och bästa! :-)

    Gillar på facebook. cecilia larsson

    Kram Cilla larssontirri@yahoo.se

    SvaraRadera
  9. Jag äslaka att pyssla och ändra om hemma. Mina tavlor ändrar motiv efter årstiderna, jag klipper ut vackra bilder från Trädgårds och inredningstidningar, mycket olika blommotiv som matchar i färg blir ett vackert tavleset tillsammans. Lätta att byta dåman tröttnat och ett billigt sätt att förnya hemma. Även vackra tyger är fint attramain, barfa fantasin kan söätta stopp.

    SvaraRadera
  10. Maria (marishkasenator@gmail.com)25 juli 2011 kl. 00:22

    Jag har ett hett tips: Samla och spara chokladfolie (egentligen från vad som helst) och sedan, när andan faller på, skulptera små figurer av den! Gratis och superenkelt, fast det beror på vad man vill skapa. Allt från ett hjärta till en 3 cm hög operasångerska i fin klänning går att göra.
    Och blir du inte nöjd med resultatet, är det bara att slänga det i metallsorteringen!

    SvaraRadera
  11. Hejsan jag heter Nellie jag vill vara med och tävla mitt bästa pysseltips vet du ju redan det är att pärla pärlfigurer. du kan gå in på min blogg och se jag har länkat i sida av den.
    och har gillat och delat på facebook ^^

    http://nellies-parldjur.blogspot.com/

    SvaraRadera
  12. Hej! Jag heter My och är 9 år. jag älskar att pyssla. Mitt bästa pysseltips är att ta gamla ljusmanschetter och limma fast dom på skokartongslock. Då ser det ut som blomlådor och man ha dom i fönstret istället för riktiga blommor och man behöver inte vattna dom. :)
    Min mamma har hjälp mig att gilla på facebook.

    SvaraRadera
  13. Hej! Jag heter My och är 9 år. jag älskar att pyssla. Mitt bästa pysseltips är att ta gamla ljusmanschetter och limma fast dom på skokartongslock. Då ser det ut som blomlådor och man ha dom i fönstret istället för riktiga blommor och man behöver inte vattna dom. :)
    Min mamma har hjälp mig att gilla på facebook.

    SvaraRadera
  14. Ett tips är att göra en egen svävande pockethylla:)http://dagenskreativa.blogg.se/2009/august/svavande-pocketbocker.htm

    SvaraRadera
  15. Mitt bästa pysseltips är att prova på scrapbooking, därför att det är så galet kul :-)

    SvaraRadera
  16. Embla 7 år: Mamma plockar fram en massa materiel (papper, pennor, pärlor, klister, fjädrar, tråd, garn, tyg mm). När man har alla saker framför sig är det enklare att sätta igång och skapa. Jag hittar på i min fantasi vad jag ska pyssla.

    happyme@hotmail.se

    SvaraRadera