lördag 27 augusti 2011

Taklampa av virkade dukar

Tro det eller ej, men det går faktiskt att göra en taklampa av gamla virkade dukar. Nu har jag varit på bästa loppisen NBC i Gottne, i svärmors källare och i mitt eget linneskåp och letat fram en bunt virkade dukar.
Och tänka sig, efter lite pyssel och kladd och klet så bidde det en lampa till barnens lekrum...



Vill du veta hur jag gjorde? Här finns en beskrivning till en liknande lampa. Följ bara den beskrivningen, men byt ut ballongen mot en badboll och papperssnören mot dukar. Tänk på att kolla extra noga så att inte badbollen släpper ut luft. jag gjorde misstaget att inte kolla badbollen först, vilket resulterade i att jag fick försöka byta ut den i efterhand. Jättekrångligt i onödan.


De första dukarna fäste jag ihop med varandra med lite tråd för att det skulle vara lättare.

1 kommentar:

  1. Jag säger bara Suck och WOW.Häftigt.Nu måste jag bara göra en lampa.Har nämligen ingen taklampa i sovrummet.Men kanske snart :)Tusen tack för att du la ut din blogglänk på facebook

    SvaraRadera