tisdag 6 september 2011

Gungstolens nya kläder!

Har varit på jakt efter en gungstol ett tag. Det skulle vara en liten gungstol som inte välter så lätt när barnen gungar. Så hittade jag en alldeles lagom stor gungstol på loppis för en hundralapp. Såklart fick den genast nya kläder. Hade planer på att måla den också, men det får i så fall bli lite senare.
Av ett vitt, lurvigt pälstyg sydde jag ett överdrag. Det var lite klurigt att sy eftersom jag tänkte att det lätt skulle gå att ta loss och tvätta.

Eftersom jag älskar allt som är rosa måste jag ju såklart även ha ett rosa överdrag. Om det var svårt att sy i pälstyg var det tre gånger svårare att sy i det här tyget, eftersom det inte alls var elastiskt, som pälstyget.

Så här ser gungstolen ut "naken", utan sina nya kläder...

Barnens favorit var tveklöst pälsgungstolen!


Alla som sytt i pälstyg vet hur luddet har en förmåga att lyckas fastna och flyga runt i hela huset efteråt. Som tur är har jag en liten hjälpnisse som glatt dammsuger köket åt mig när jag är klar. =)

1 kommentar:

  1. kanooooon snygg om du tröttnar på att gunga
    kan du ju skicka den till mig ..om du funderar på att måla karmarna vill jag tipsa om att det även blir fint att vaxa .
    ha det bra och fortsätt visa dina ideer
    så kul att titta in här

    SvaraRadera