onsdag 30 november 2011

Dags att ge igen!

Japp, nu är det dags att ge igen!!!

Lyckan var total när det äntligen var 1:a december när jag var barn! Då fick man börja öppna kalenderpaketen! Min bror och jag var alltid uppe före tuppen för att kasta oss över dagens klapp. Det hade inte så stor betydelse egentligen vad som var i, det var bara så spännande att vakna och få leta efter rätt nummer på paketen. Jag minns ett år då vi fick pennor nästan varje dag, och det var ju inte speciellt svårt att lista ut vad som fanns i de avlånga paketen som alla såg likadana ut, men det gjorde ingenting. Det var lika roligt i alla fall. Men vilket jobb att stå och slå in 24 små paket åt oss var varje jul! Nu har vi ju vuxit upp, och min mamma står där på precis samma sätt och slår in en massa paket i november, men den här gången till VÅRA barn. Min bror har 3 och jag 2, så det blir alltså 5 barnbarn. En heeeel del paket, 120 st för att vara exakt!!!
Så nu är det min tur att ge igen. Jag kommer inte upp i hennes nivå, men det blev i alla fall 72 paket. 24 var till mamma, pappa och svärmor.
Nu är det deras tur att skutta upp ur sängen och öppna paket.
Tro vad tomten hittat på åt dem???



Idag har jag för övrigt bakat lussebullar med massor av russin och massor av mandelmassa.
Ha en jättemysig advent alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar