fredag 11 november 2011

Hemma från syfestivalen, ny på jobbet och ny scarf!

Först och främst måste jag säga att Syfestivalen var en höjdare!
Inhandlade lite garn, lite tyg och lite annat smått och gott, men det var framför allt väldigt roligt att bara gå där och titta på alla fina saker! En sväng på stan hann vi också med, så att lilleman hemma fick sig en riddarhjälm som han så gärna ville ha, och lilltösen fick sig en nappflaska till dockan.
God mat, frukost serverad i lugn och ro och toppensällskap! Kan det bli bättre?
Tack snälla, bästa, goaste, älskade mamma för en toppenhelg!!!

Så rakt in i verkligheten på måndag morgon! Efter närmare 2 år hemma med barnen var det dags att börja jobba igen. Jättekul och jättespännande men jättegruvsamt att behöva skola in barnen på dagis igen. Det är inte alltid lätt att börja på en ny arbetsplats, men jag har fått ett varmt mottagande och tror att det här kommer att bli jättebra.


Så min första lediga fredag efter jobbstart måste jag såklart tillverka mig något. En scarf fick det bli, tillsammans med barnen i tv-soffan!

Scarfen är stickad, och riktigt rolig att göra faktiskt!

Så här lätt var den att sticka:
Lägg 8 m på stickan. (Jag använde nr 3 1/2.)
Sticka räta maskor tills garnet är slut!

Lätt som en pannkaka!
Här kan du köpa garnet!

9 kommentarer:

  1. huga, jag känner verkligen med dig, då jag också började jobba nu. men, på nått konstigt sätt så är man inne i det bara efter några timmar och det går ju faktiskt bra. men visst är det jobbigt att lämna sina guldklimpar!!!

    kram till dig från mig & va skoj att ni hade trevligt på festivalen!!! /petran

    SvaraRadera
  2. guuuud vad häftigt garn , jag bara tokgillar dom där volangerna .
    tack för att du delar med dig var man kan beställa .. jag bara gört ...NU .

    SvaraRadera
  3. Ojdå, vad tiden går fort! Redan gått två år! Håller med petran att man fort känner som man aldrig varit borta ;o).
    Vilken härlig helg ni verkr ha haft! Lycka till på det nya jobbet och en stor KRAM till dig!

    //Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka underbara scarfs! jag brukar inte sticka men vill sticka bägge. Förstod dock inte vilket garn du använde till den cremefärgade. Hoppas på svar!

    SvaraRadera
  5. Garnet till den cremefärgade heter Samba. De var båda riktigt roliga att göra. Ska börja göra en annan variant nu, i ett garn som heter Ballerina.

    SvaraRadera
  6. Tack för svar! Två frågor till: vilken storlek på stickor till den rosa? Stickade du bägge i glitzgarnet ? // Ingrid

    SvaraRadera
  7. Har stickat båda med stickor 3,5. Den cremefärgade i Samba (ej glitz, men jag har köpt hem den cremefärgade glitz som såg jättefin ut!) och den rosa i Flamenco Glitz. Hör gärna av dig så jag får höra hur det går. Ha det gott! /Jennie

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för svar! Var i två affärer som inte hade garnet och på sidan du hänvisar till måste jag beställa fyra nystan av varje.... Gör nytt försök med annan affär på måndag:-).

    SvaraRadera
  9. Jag har en del jag säljer styckvis också. Hör av dig om det är något särskilt du söker!
    Jennie

    SvaraRadera