tisdag 10 april 2012

Var med och tävla!!! Massor av vinster i potten!

Nu börjar det bli alldeles för länge sedan det tävlades på bloggen!
Den här gången får vinnaren välja ett av dessa priser:
-Ett exemplar av nya boken "Virkade kakor". Såklart signerad om du vill, såklart oklottrad om du vill! =)
Läs mer om boken här och här !

ELLER...

-Om du nu redan köpt boken, eller mot förmodan önskar att något annat dimper ner i brevlådan kan du välja denna handvirkade scarf i blå nyanser. 

Eller...

 
-Ett nystan volanggarn, av vilket du lätt kan sticka eller virka en vacker scarf. Välj bland flera färger. Se exempel här!

Vad behöver man då göra för att vinna något av dessa fantastiska priser???
-Jo, man delar helt enkelt med sig av sitt bästa vårpysseltips. Jag vill höra om alltifrån det lättaste småpysslet med barnen till stora jättepysselprojekt i trädgården.
Dela på Facebook, länka hit på din blogg och/eller tipsa dina vänner och bekanta om tävlingen så har du chansen att vinna ditt favoritpris!

Måste man ha Facebook eller blogg? 
-Nej, absolut inte! Det fina i kråksången är att man kan tipsa sina vänner om tävlingen på andra finurliga sätt, till exempel skvallra om den på en mysig syjunta, ringa och tipsa svärmor, lillasyster och grannen eller sätta upp en lapp på byns anslagstavla.

Skriv ett inlägg här nedan och berätta om ditt vårpyssel samt hur du tipsat om tävlingen!

Tävlingen pågår till och med den 22 april 2012!

Kom igen nu och var med, för det är ju superkul att tävla!!!

26 kommentarer:

  1. Jag är gärna med och tävlar :D alltid kul med tävlingar, särskilt i roliga bloggar som dessa :D

    SvaraRadera
  2. Glömde ett vårpysseltips! Så små krasse i äggkartong barnen kan måla själva eller så kan man ta in löv och limma på papper och göra fina gubbar av eller ett enkelt, plocka vårblommor :)

    SvaraRadera
  3. Åh jag är gärna med och tävlar. dela på fb :) ärlig blogg du har. Vårpyssel blir att samla barnen och ta fram massa jord och krukor och fröer till grönsaker och blommor. Sen så för fulla muggar och vänta på det skall bli något.

    SvaraRadera
  4. Japp jag vill vara med såklart! Hmm bästa vårpyssel från mig får nog bli att så kattgräs till kiisarna och sen titta på när de försöker äta allt på en och samma gång, så underbart roligt :) Jag vill hemskt gärna vinna boken!

    SvaraRadera
  5. Såklart jag vill vara med och tävla om kakboken!
    Vårpyssel: Det är när man syr kulpåsar med barnen på fritids.
    Ingen blogg, så jag tipsar andra med den gamla hederliga mun-till-mun-metoden.
    MVH agge_a_son@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Klart jag vill va med! delar länken på fb ;)
    mitt vårpyssel.. blir/är KLÄDER!
    Ja, vem vill inte njuta av en härlig tröja/top lagom till våren/försommaren? Såna där som inte e särskillt vintervarma men helt perfekta för vår!
    Likaså kör jag på med virkade smycken. Både enklare stil-rena och i piggare färger lagom till piggare årstid!

    /Jessica Drougge
    (finns i Virka Mera på fb för ev kontakt)

    SvaraRadera
  7. Hallo Jennie!
    Det bästa vårpysseltipset jag har är att fixa ordning med blommor och virkade alster (sittdynor, lampor, mattor) i min punchveranda! Blommor som bor där just nu är påskliljor och snart kommer även bärplantor göra dem sällskap!
    Jag delar ditt inlägg på FB och delar även sidan på min blogg www.labellavida.se ! Vore jättekul att vinna boken och virka lite godsaker :)

    SvaraRadera
  8. Ooh jag hade gärna vunnit boken. Jag har nämligen blivit helt fast i virkning :)
    Mitt bäst tips till våren är att skapa Ikebana. Det är det japanska ordet för blomsterarrangemang. Men i den japanska varianter där behöver man inte bara ha blommor, det kan vara vackra grenar som precis har börjat knoppa eller stenar osv. Mycket roligt, minimalistiskt och mediterade!

    SvaraRadera
  9. vad kul jag vill givetvis vara med och tävla
    mitt bidrag är att pimpa om bron med nya lite våriga välkommen kransar skyltar lyktor mm
    har skrivit ett inlägg om tävlingen i min blogg
    och länkat på samma sätt som du med gadget på boken och rubrik tävling ..

    SvaraRadera
  10. Hej! Jag vill gärna vara med och tävla! Jag delar detta till mina fantastiska tanter i handarbetsgruppen på pensionärsgården dit jag går varje tisdag! Några av dom är bättre på datorer än vad jag är;)! Mitt Vårpysseltips är just att besöka en pensionärsgård och om dom har en har arbetsgrupp: sätt dig en stund hos dom och virka påskkycklingar tillsammans eller något annat skoj! Det är fantastiskt givande och jag är alltid fylld av en myskänsla när jag har varit där!
    Hälsningar Rebecca
    becca_hagelborg@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Är oxå med :) länkar från bloggen. Bästa vårpysslet alla gånger är en trädkoja. Inget säger "våren är här" bättre. Behöver inte vara så pretentiös, några plank räcker. Bara den finns där

    SvaraRadera
  12. Jag vill tävla! Vilka jättefina priser, jag har stått med boken i hand många gånger och övervägt att köpa den...
    Mitt vårpysseltips: Jättefina påskkort kan man göra om man tar två små papper i lagom kortstorlek. På det ena kortet ritar man något "påskigt", som en kyckling eller en påskhare (eller ritar av en mall, bara konturerna behövs). Sedan klipper man ut figuren UTAN att klippa i resten av pappret, det är det figurformade hålet man kommer att behöva. Nu ska man göra små färgkluttar runt kanten på hålet med pastellkritor (sådana där kladdiga =) )Hela vägen runt ska vara täckt med större eller mindre (men ganska tjocka) färkluttar. Sedan lägger man hålet över papper nummer 2 och drar med fingret ut färkluttarna "ut ur hålet" ned på det nya pappret. Det blir en jättehärlig färgexplosion!
    Jag länkar på bloggen!

    SvaraRadera
  13. Hejsan! Jag vill vara med och tävla om boken =) Jag har tipsat om din blogg i den lilla pysseljuntan som jag startat upp på mitt jobb. Vi är ett gäng som ska börjar handarbeta som är mellan 21-30 år och boken skulle passa oss bra.

    Mitt vårpysseltips är att plantera frön från de fruk eller grönsker man har hemma i fina krukor och se vad som dyker upp. Ta gärna frön från paprika, kärnor från citron eller avakado.

    SvaraRadera
  14. åhh jag vill oxå va med..o vinner jag vill jag gärna ha garnet..i grönt...;O) bästa vårpysslet... tex sy en kasse i "våfäger" i lappteknik..eller sticka en fin disktrasa i härlig orange färg.. mönstret finns på min blogg..Jag länkar på min blogg.

    SvaraRadera
  15. Jag vill jättegärna vara med och tävla och så klart vill jag gärna vinna din fina bok! Signerad vore kul :)

    Jag har tipsat om tävlingen på min blogg och skrivit om ett supertrevligt pyssel som jag och min son har gjort: http://frubaver.blogspot.se/2012/04/jag-varpusslar-och-tavlar-vad-gor-du.html

    Och så bjuder jag på ett passande boktips också!

    SvaraRadera
  16. Jag är gärna med :-)
    Mitt bästa vårpysseltips är att göra sig ett fint smycke, att pärla passar alltid bra att göra =)
    Har länkat i min blogg
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/april/22-april-utlottning.html

    SvaraRadera
  17. Hejsan! jag är gärna med och tävlar! Mitt pyssel tips är decoupage! Man kan göra så otroligt mycket med decoupage. Det senaste jag gjorde var att dekorera mina påskägg som jag målade vita innan och satte på ängla bilder sedan. Man kan även dekorera kuddar med textil decoupage. Låt fantasin flöda!
    Jag har mejlat några vänner om din roliga tävling.
    Kram
    Alexandra
    stjarna_93@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. hej är gärna med i din utlottning.
    magnussoningrid@yahoo.se

    SvaraRadera
  19. Hej! Jag är gärna med i din utlottning, mitt vårpyssel är förkultivering av alla växter som ska ut i trädgården, barnen älskar detta och verkligen längtar varje år. Jag tipsar mina vänner via facebook..

    SvaraRadera
  20. hej
    jag vill gärna vara med och tävla
    hoppas så på tur
    Titti skarp

    tittifairlane@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Är jättegärna med i tävlingen, om jag vinner vill jag gärna vinna garn till halsduk i blått. Delar på FB & har tipsat mina syjunte "tanter" !

    SvaraRadera
  22. Hejsan! Vill jättegärna vara med i utlottningen. En bok skulle sitta fint! Mitt vår pyssel får bli att vårstäda lekstugan tillsammans med barnen. Nya gardiner, plantera blommor utanför osv. Och varför inte ställa in ett stort kakfat med virkade kakor när allt är klart? :-) Delar på FB!

    SvaraRadera
  23. Jag deltar gärna i din tävling. Kakboken skulle jag vilja vinna. Då kan jag virka söta kakor till barnbarnens lek.
    Jag håller tummarna. Varm vårhälsning från Monika
    E-mail: empty_heart@live.se

    SvaraRadera
  24. Jag skulle jättegärna vilja vinna din bok, signerad såklart. Vårtips nr 1 är såklart att grilla en god köttbit och dricka ett glas vin till. Detta avnjuts sittande på altan. Då är det vår. (Ta på varma kläder och sätt på infravärmen).
    Tipsar på min blogg.
    Grattis till nästa bok också.
    Eva

    SvaraRadera
  25. Jag vill gärna vara med, lite sent men bättre sent än aldrig!
    rej74@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Hej och vilken fin blogg! Klart jag vill vara med och tävla, om jag skulle ha förmånen att vinna så vill jag såklart ha en klottrad bok! :)
    Mitt bästa vårpyssel måste vara att plantera fina blommor i en kruka ute på trappen, känns alltid kul att komma hem då!
    Tipsar på facebook och pratar rätt mycket till vardags också!
    // Sandra

    SvaraRadera