söndag 8 januari 2012

Hemligt garnbyte!

Är med i ett spännande garnbyte med en fantastisk grupp på Facebook, Online Virkcafé. Här är svaren på mina frågor:

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
-Använder ofta bomullsgarner, men är fullständig allätare när det gäller garn. Kan nog hitta användningsområden för de flesta garner! =)

Vilken eller vilka är dina favoritfärger?
-Rosa, rosa, rosa och rosa. Jag gillar också mörkrosa och ljusrosa. Tycker det är ganska fint med rosa också!

Vad tycker du mest om att virka?
-Det mesta! Kläder, amigurumisar, saker till hemmet, till barnen, mormorsrutor och såklart virkade kakor! =)

Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?
-Har tänkt mig att virka en klänning till mig själv, men det får nog bli i framtiden...

Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)
-Virkar mest med metallnålar.

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
-Frivoliteter och nålbindning. Har provat, men inte riktigt fått kläm på det.

Vad tycker du om att unna dig själv?
-Nåt gott! (Gillar liksom sånt som är smaskigt...)

Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?
-Trocadero är ju inte helt fel! En och annan kaffeslurk hinner det såklart också bli om dagarna!

Favoritgodis?
-Brejk, polkagrisar, sånt som är gott, sånt som är gott och sånt som är gott!

Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)
-Egentligen det mesta som är pyssligt. Inte riktigt fastnat för scrapbooking dock...

Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
-Deckare!

Har du några allergier mot livsmedel?
-Nepp, tål allt som är gott!

7 kommentarer:

  1. Hittat många "rosa" tjejer och många "lila" när jag kikar runt bland svaren. :-)
    /V. Irka

    SvaraRadera
  2. Hej hej här är din byteskompis.

    SvaraRadera
  3. Det här med att hitta på ledtrådar är svårt, hm. förutom virkningen, stickar, broderar och syr jag lite.

    SvaraRadera
  4. Rosa är en fin färg men jag gillar lila bättre

    SvaraRadera
  5. Ett av mina tre barn hjälpte mig med paketet idag.

    SvaraRadera
  6. lite musik i vardagen är ju aldrig fel. pudlar är fina

    SvaraRadera
  7. jag lyssnar på pudlar och kommer från dalarna

    SvaraRadera